Wow det var länge sedan jag såg en sådan gammal Relik, trodde alla var skrotade.
På lagret har vi en del gammla diagnos instrument kvar sedan -80 -90 talet, bl.a. för
Fiat/Lancia en stor väska med ett instrument, även för Lada en lådan med massa lysdiodrar.
Samt en av dom första vesionerna av Hyundai hi scan. Tror även att jag har ett
ISA kort kvar från gammla Fiat´s Examiner. Det kanske man skulle sälja. Tror det gick på bilar fram till 2001.
Det har hänt lite under åren på dator hjälpt diagnos under åren.
MiaM:
Det är inte allt för roligt att jobba som fordonselektroniker. Det är dels som du skrev lite smutsigt
Man vill ju inte gris ner alla instrument med motorolja från en dieselbil.
Det värsta är dock alla oförstående kunder, som känns värst i denna branch.
Det tar en del timmar att felsöka och hitta felen då man måste plocka bort klädseldetaljer och mattor etc
för att nå alla styrenheter för att kunna mäta. Sen hittar man något styrdon/sensor som måste bytas eller
går att reparera. Sen gnäller kunden att det står 4timmar felsökning, och sedan delarna som gick åt (Kanske tog 6h i verkligheten).
Ibland känns det som att dom en del ganska otacksamma kunder tror att verkstaden förstört bilen.