AntiZ: Läste igenom ditt projekt nu, du har uppenbarligen räknat betydligt mer än mig
Jag har mest läst runt här på forumet länge så jag bildat mig en (ganska vag) uppfattning av ungefär vad som *brukar* fungera, och designat därefter (Med visst tillägg av livserfarenhet och sunt förnuft).
Jag funderade även på att som du, göra muttrar i mässing, men bestämde mig för att prova med plast först då det känns som att det borde bli mer glappfritt, får väl se hur länge det håller

PA ska väl vara ganska slitstarkt, muttrarna väger i alla fall bly.
Jag funderar förresten på att som du, använda mig utav EMC2 istället för Mach3, mest för att det är gratis och Open Source, samt att det rullar under Linux (Windows till att styra någonting som rör sig fysiskt känns inte helt 100

).
Men då måste jag nog få tag på en till dator, min labbdator vill jag inte gärna köra in ett till operativsystem i.
På tal om det är jag väldigt sugen på att bygga en "riktig" styrpanel, med integrerad skärm, riktiga knappar för de vanliga funktionerna mm.
Blir väl i framtiden i så fall, men det hade varit häftigt att ha. Då skulle all elektronik byggas in i en panel, dator, drivare, nätagg osv. Drömmen vore klart även att ha pekskärm.
oskars: Jaaa du, jag har inte så jättemycket planerat just för tillfället, det är mycket så att man tänkt många gånger att "Nu skulle man haft en CNC-fräs", kommer inte på några särskilt bra exempel just nu dock.
Men det jag tänkt göra till att börja med är att låta maskinen fräsa ut ett par nya delar till sig själv, även något för spånutsug mm. Sen ska jag fräsa ut delar till min Mini-sumo robot jag ska bygga som projektarbete, sen har jag även lite idéer inför julen som innefattar akrylplast och LED
Borra kretskort kommer jag att göra i maskinen också.
Edit: Har förresten kommit på att jag ska troligen ändra designen på portalsidorna litegranna om jag ska fräsa ut nya sen, tror att jag vill ha dem något högre, nu får jag inte in bitar högre än 80mm, vilket känns lite litet. Slaglängden för Z blir ca. 130mm, så där blir ju 50 "bortkastade" mm.