Välj vilken annan vanlig op-förstärkare som helst istället, tänk på att modellerna inte är hur noggranna som helst ändå, men i detta fallet hade en ideal op-förstärkare fungerat bra till simuleringen också.
Nu kan inte jag Pspice men det är AC simulering du vill göra med t.ex alla potentiometrar vridna till max.
Glöm inte att posta resultatet och gärna nätlistan också, är själv intresserad av hur kopplingen beter sig.
försteg
Re: försteg
Lite snabbt gjort i Qucs fick jag följande:

Där den blåa kurvan är med alla potentiometrar på max, den röda kurvan i mittläge och den rosa kurvan i botten.
Allt enligt följande schema:

Där den blåa kurvan är med alla potentiometrar på max, den röda kurvan i mittläge och den rosa kurvan i botten.
Allt enligt följande schema:

Oj se där. Det han du ju fixa inna jag sluta på jobbet
. Frågan är bara om man ska nöja sig med en sådan eller om man ska orka titta på något mer avanserat. Då det är troligen en sådan som jag har nu med i min dj-mixer. Gissar på att priset också går upp om man tar något mer avanserat.

Man ser ju på dj-mixerbord med bra ljud att de väger mycket mer och har större låda, t.ex Denons och Ranes mixerbord.
Men med ett shelvingfilter med två frekvenser blir det mindre konstigheter, t.ex kanske följande passar
http://sound.westhost.com/dwopa2.htm#baxandall
Om du nu märkar att du inte kan förstärka dom frekvenser som du vill kan du ju alltid modifiera kretsen.
Men med ett shelvingfilter med två frekvenser blir det mindre konstigheter, t.ex kanske följande passar
http://sound.westhost.com/dwopa2.htm#baxandall
Om du nu märkar att du inte kan förstärka dom frekvenser som du vill kan du ju alltid modifiera kretsen.
Ja, men det får räcka med ett med 3 snäpp även om kurvan hade sina hål. Tänkt köpa in komponeter till ett filer och sedan se hur det blir. Innan jag bygger upp allt.
hmm har nu fått delarna och kopplat upp förstärkare delen bara men... det gick inte allt för bra
då det brusar en hel del typ 50% musik och 50% brus. Någon som kan ge tips på var jag kan börja felsöka var det kan gått fel? har inte oscilloskop(eller hur man stavar det) att använda mig av.och jag ser inga kortslutningar eller likande i kretsen . Det jag är lite osäker på är jordingen. för kopplings schemat visar bara en jord men är det +9vens jord man ska ha eller är det in singnalens jord :/. Eller har jag missat något stort 

hmm koppla nu in med gammla CD spelare och då funka det som det skulle :/ så nu fick jag till den med jorden som fela lite där
.
En annan fråga hur skiljer sig OPförsäkare mellan varandra. kör ju med TL061CN heter den. kostar runt 4kr/st antar att det är ganska billigt?
får man bättre kvalitet om man tar en dyrare? vad skulle ni då rekomerndera för något som inte är skit dyrt men bra kvalle för pengen.

En annan fråga hur skiljer sig OPförsäkare mellan varandra. kör ju med TL061CN heter den. kostar runt 4kr/st antar att det är ganska billigt?
får man bättre kvalitet om man tar en dyrare? vad skulle ni då rekomerndera för något som inte är skit dyrt men bra kvalle för pengen.