Postat: 11 januari 2008, 13:35:35
Kollat på båda.. en var ju med en rulle.
Annledningen med konstant fart är ju att du kan justera förgasare etc och se att du får max ut av motorn vid det varvtalet.
Den kan du ej via en accelerationsbänk. Där gör man mera justeringar först och sen kör en repa på 4-7 sekunder och sen analyserar datan och gör justeringar efter det.
Har lite med hur karten sen körs;snarare en fördel om du vet exakt hur allt skall stå vid viss varvtal.
Mad en bromsbänk har du mera möjlighet att få en perfekt motor.
Lägg till alla andra saker so temperaturer etc så vet du exakt vad som händer vid vist vartal om du ändrar lite på saker..
Greetz
Annledningen med konstant fart är ju att du kan justera förgasare etc och se att du får max ut av motorn vid det varvtalet.
Den kan du ej via en accelerationsbänk. Där gör man mera justeringar först och sen kör en repa på 4-7 sekunder och sen analyserar datan och gör justeringar efter det.
Har lite med hur karten sen körs;snarare en fördel om du vet exakt hur allt skall stå vid viss varvtal.
Mad en bromsbänk har du mera möjlighet att få en perfekt motor.
Lägg till alla andra saker so temperaturer etc så vet du exakt vad som händer vid vist vartal om du ändrar lite på saker..
Greetz