Postat: 10 december 2006, 20:22:57
Reklam för mig själv förvisso men det är exakt det här vi sysslar med.
Ett enkelt men kraftigt relä mellan startbatteri och extrabatteri som styrs via D+ på generatorn eller direkt från tändningslåset så att relät drar så fort du startar motorn. Det är den simplaste lösningen.
www.skyllermarks.se
Produkter > skiljerelä.
Under information > infohäfte 2006 hittar du schemat som används i båtar, samma lika men lite annorlunda för en bil.
Och innan någon ställer "frågan" nej, någon strömrusning när man kopplar samman batterierna blir det inte. Spänningsskillnaden är för liten för att något farligt ska hända.
Ett enkelt men kraftigt relä mellan startbatteri och extrabatteri som styrs via D+ på generatorn eller direkt från tändningslåset så att relät drar så fort du startar motorn. Det är den simplaste lösningen.
www.skyllermarks.se
Produkter > skiljerelä.
Under information > infohäfte 2006 hittar du schemat som används i båtar, samma lika men lite annorlunda för en bil.
Och innan någon ställer "frågan" nej, någon strömrusning när man kopplar samman batterierna blir det inte. Spänningsskillnaden är för liten för att något farligt ska hända.