Den här spänningen på slutstegets jord som du pratar om ser jag inte hur den skall försvinna genom att tillämpa bussjordning. Förklara gärnaVid stjärnjordning med centralpunkt i nätdelen kommer jordströmmen från slutsteget att resultera i en spänning på slutstegets jord.

I min projektförstärkare har jag dragit jorden från HT Decouple kondingarna med en separat jordtråd till nollpunkten och signaljorden på kortet i en annan separat tråd. Detta för att ripplet inte skall blandas med signaljorden när dom går i samma ledning. Det är det här som är stjärnjord och en stor anledning till att det tillämpas.
Om man bara tänker signaljordning kan det säkert funka bra med den ritning du visar. Men jag är tveksam till att det verkligen skulle göra någon märkbar skillnad till det bättre. Enda sättet att få reda på det är att bygga en förstärkare och prova båda kopplingarna och jämföra brusgolvet. Huvudsaken är att man inte blandar ihop signaljord med lokala DC-regulatorjordar, kondensatorbankjordar m.m i samma "buss" till huvudnollan.
//Fritzell