TP ska inte flyttas annat än möjligtvis parvis.
TP i denna konstruktion innebär nämligen byglingspunkter.
Jag avser alltså bygla med sådana byglingar som t,ex satt på gamla hårddiskar för Master/Slave.
Alla byglingar sker horisontellt (2,54mm, tror jag, måste snarast verifiera...)
När bygget kommit igång och jag först spänningssätter ska TP3/TP4 vara öppen för enbart d-c test och test av olastad switchtid hos Q1.
Samtidigt ska TP12 vara byglad till TP9 så att simulerat Är-värde är 24V.
TP1/TP2 ska vara obyglad för att förhindra strömgräns vid första uppkoppling.
Om R19=4k7 för 0,1A som preliminär strömgräns kan TP7/TP8 få vara byglad.
Nu ska jag checka byglingarnas faktiska storlek...lagersortering...vänta...2,54mm!
Jag visste att jag hade några sådana byglingar men absolut inte vart, en snabb koll i min ambitiösa lagersortering och jag hittade rätt låda direkt
Gerber är gjorda men jag tar tacksamt emot kritik fast då bara om sånt som verkligen kan stjälpa projektet, estetisk kritik undanber jag mig ifrån
MVH/Roger
PS
Jag ökade ingångsplinten med två poler för jag vill gärna ha en sladd-säkring där även om man naturligtvis hade kunnat sätta den i serie också, men det känns smidigare att bara vika sladd-säkringen så sitter den där under testet samtidigt som man skyddar labbagget, i förlängningen kan man ju sedan enkelt installera en panel-säkring OM jag får detta att fungera. Skrev förresten NÄR tidigare men det handlar nog mest om OM

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.