Rifakungen: hehehe, är det meningen att du ska våga åka på den där sen?
Nja fan tar en om man skulle dratta dit… I värsta fall får man väll sätta alkolås på cykeln, då sådana leksaker brukar vara populära på fester.
squiz3r: Har du testat om det är jobbigt att sitta på den med batterierna mellan benen?
Japp, inga problem än så länge, då batteripacket bara är 13cm brett i nuläget.
Men jag ska vid ett senare tillfälle brädda tramporna, så att det känns naturligare att sitta mer bredbent!.
Zeylon: En sån där skönhet vågar man ju knappt parkera i 2 minuter medans man springer in och handlar en tidning…
Här hemma i ödemarken är det väll ingen större stöld risk. Skulle man få för sig att ”Cykla” till jobbet så kommer man ju ändå att få konka in den inomhus för laddning.
Men visst det är ju inget man skulle våga ställ på en ikea parkering obevakat.
Henry: Jag utgår ifrån att du kommer att byta till skivbromsar innan test?
Jo men det får bli en senare uppgradering, allt krut ligger nu på att få igång den.
Rocky_AL: Man får ju inte glömma att man kan bromsa med motorn också…
Hur kommer styrningen se ut egentligen?...
Nä, Frihjulslagret tar ju bort möjligheten att motorbromsa, så det går bort.
Jag tänker köra med samma mosar & bult-dioder som jag använde på den förra cyklen. Det har funkat helt perfekt utan minsta lilla värmetuväckling.
Men givetvis så ska det dit mer än dubbelt antal mosar & dioder i denna versionen. & eventuellt förstärka mönsterkortsbanorna genom att löda fast kopparskenor direkt på laminatet!.
& så får det väll bli en AVR som får skapa PWM pulserna följt av en kraftigare mosdrivare.