/// Marcus
mina värden:dbostream skrev:Då vissa modeller blir slafsiga när jag skrivet ut dem tänkte jag ändra retract-inställningen, vad använder ni som får rena utskrifter? Det här kör jag med nu:
Först och främst, glöm elfa om du inte har en riktigt bra rabattsats... kjell & company tar endast 4400+moms gämnfört med elfa på 4960+moms (6200:- vs 5499:- inkl moms) länkarchen skrev:Hej på er,
Har länge funderat på att köpa mig en 3D-skrivare och har väl varit ganska sugen på den elfa har (K8200).
//Anders
 ) tur väl endast på sista lagret som ändå inte kommer synas, det ända jag vet hände i samma veva va att timern på ugnen började pipa (sambon hade ställt den för att jag skulle veta när delen va klar) nu står visserligen skrivaren just i köket för lite bättre sömn-miljö när svärföräldrarna är i väg på semseter...
 ) tur väl endast på sista lagret som ändå inte kommer synas, det ända jag vet hände i samma veva va att timern på ugnen började pipa (sambon hade ställt den för att jag skulle veta när delen va klar) nu står visserligen skrivaren just i köket för lite bättre sömn-miljö när svärföräldrarna är i väg på semseter...Testade dessa inställningar men jag får fortfarande slafs på vissa ställen (se nedan).stenD skrev:mina värden:dbostream skrev:Då vissa modeller blir slafsiga när jag skrivet ut dem tänkte jag ändra retract-inställningen, vad använder ni som får rena utskrifter? Det här kör jag med nu:
5mm
0mm
30mm/s
0mm
2mm
retract on layer change