Iväntan på att rörmockaren skall komma och hjälpa mig med min renovering av badrummet så passade jag på att prova att tillverka ett kretskort...
Den hårdvaran som jag använder är följande:
1 st ny inköpt HP LaserJet 1018 för 799:- på ON OFF

Körde med svartan på normalnivå, det finns möjligheter att öka den till nästan det dubbla.
1 st Peach Photo Laminator A4 köpt på Clas Olsson för ett tag sedan...
Laminatorn fungerar bra men den övre valsen verkar bli varmare än den under så vid själva överföringen så vänder jag på kortet flera gånger.
Pappert som jag använder är "Verbatim "Glossy Photo Paper" som bl.a kan købes under varenummer: 7101 hos Harald Nyborg."
Då jag bara har dubbelsidigt laminat så blev det ett sådant direkt...

Ruggade upp samt rengjorde ytan på kopparlaminatet med den vanlig ny disk svamp.
Då ligger det hela i vattenbad.

Efter en stund så gick det att pilla bort pappert och det lilla pappert som satt kvar på kortet kunde lätt gnuggas bort med fingrarna under lite rinnande vatten. Jag hade förborrat två hål för att lättare kunna passa in ovan och undersidan av mönstert på korten. Det var runt dessa två hålen som tonern inte riktigt ville sitta kvar.
Resultatet av min första etsning med "Direkt toner metoden"

Jag är helt klart nöjd med metoden och den kommer att förfinnas och resultatet kommer att bli näst intill felfritt

IC-kapselen som ni ser på bilden är av modelen "16 Lead QFN 6x6mm"