Programmet för att läsa ut datan skrivs väl lämpligtvis i typ Python eller C

https://learn.adafruit.com/adafruits-ra ... guring-i2c
Intressant, dock har jag inte kunskapen att skriva egna skript eller kod, eller hur det nu fungerar? Har ingen som helst koll på den biten.adent skrev:Enklaste är nog att koppla in den mot en raspberry pi och köra lite verktyg om du har en och har lite lagom Linux-koll.
Hade kunnat vara kul att försöka hjälpa dig, har lite allt möjligt jag kan använda. Bäst är nog denna.
http://www.espruino.com/Pico Den har en javascript kommandoradstolk så (i princip) bara att skriva:
I2C.read(address); och I2C.write(address, data); interaktivt.
MVH: Mikael
Kostnaden var ju för en omprogrammering, inte utläsning av befintlig kod.Lasp skrev:Det vore väl gott om TS fick hjälp av TomasL nu när exempelvis hänvisning till OnLine tjänster ser ut som den gör!
Kostnade stod väl dessutom i TS första inlägg! Varför denna wisserbesserattityd om allt?
Kostnaden var för att lösa hans problem, det spelar väl ingen som helst roll på vilket sätt dom gör det, om det är den enda tjänsten verkstaden erbjuder ?TomasL skrev: Kostnaden var ju för en omprogrammering, inte utläsning av befintlig kod.
Precis som vanligt har du svårt att se saker utifrån, du tittar på din lilla bit av verkligheten och utgår ifrån att hela verkligheten är likadan.Min attityd, tja, keep it simple stupid, dvs gör på det enklaste sättet.
Vid de tillfällen jag har haft samma behov av radiokoder som TS har, så har jag bara ringt den auktoriserade verkstaden, gett dem bilens reg-nummer, och fått koden kostnadsfritt över telefonen. Dock har jag iofs aldrig ägt en Seat, VAG kanske är annorlunda än andra bilmärken.
Det är ju precis det som händer. Man kan ju skydda sig mot Kjell kriminell som finansierar sitt missbruk men skarpa sinnen har ju inga problem med detta.Nerre skrev:Om koden går att läsa ut från EPROMet så fyller den ju knappast sin funktion som stöldskydd? Är den bara tänkt att vara krånglig för ärliga bilägare, medans tjuvarna enkelt kan läsa ut koden och sälja stereon vidare?.......