Sida 2 av 2
Re: snabb och snål tio gånger i c
Postat: 4 januari 2017, 10:41:42
av sodjan
När det gäller matte rutiner för PIC så finns det också många exempel på PIClist:
http://www.piclist.com/techref/microchip/routines.htm
Re: snabb och snål tio gånger i c
Postat: 4 januari 2017, 20:04:00
av gkar
TomasL skrev:Vad jag menar är att om du släpper ett program som genereras med alla optimeringar påslagna, så släpper du defakto ett program som är helt och hållet o-debuggat.
Vi skriver säkert på olika plattformar och för olika system.
I min värld.
Alla regressionstestfall körs med samma optimeringsgrad som releaseversionen. Normalt full optimering, -O3 tex.
Även med full optimering går det att köra koden i en debugger om man vill det, men man kanske hoppar över vissa rader och en del variabler uppdateras inte när källkoden visar det mm. Men det är ju normalt.
I min värld med realtidssystem är att köra en debugger rätt sällsynt och har inget att göra med om programmet är debuggat eller inte. Utskrifter för debug brukar vara metoden.
Sedan finns det kompilatorer som bryter mot C standarden och optimerar på sätt som de inte borde, men då är det trasiga kompilatorer.
Re: snabb och snål tio gånger i c
Postat: 4 januari 2017, 20:25:27
av 4kTRB
a=123
a:=1230
Kan du inte bara göra så?
Re: snabb och snål tio gånger i c
Postat: 4 januari 2017, 21:14:50
av johano

Det är precis vad gcc gör med optimering påslaget:
/j