Nokia-dator? *Ganska stora bilder*

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
rvl

Re: Nokia-dator? *Ganska stora bilder*

Inlägg av rvl »

Vi väcker väl tråden då, när det länkades hit. Har också några såna i bra att ha högen. :roll: Med litet tur kaske jag rent av har nån dokumentation, men det kan ta nåt år att hitta. :vissla:

Maskinerna ska som sagt boota från nätverket, så en bootserver behövs. Nätverkskortet kan bytas ut till nåt annat ISA-kort. Själv hade jag tänkt testa med en hårdskiva i ISA-kort form factor, men inte ens det har blivit av, för att inte tala om experiment med boot images och boot server.

ps. Bilderna tidigare i tråden finns, (så det är inte så illa som i många gamla trådar där bilderna inte laddats till forumet) men dom syns inte på grund av att bildlänkarna inte är https, som forumet blivit.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Och jag har en liknande fast 486. 486SX25 om jag minns rätt, vet att jag skaffade en overdrive-processor till den, vilket uppgraderade den till 486DX4-75 om jag minns rätt. maxade även minnet vilket jag tror var 2x4=8MB. (Ja, Megabyte, inte giga..)

Min har stått på arbetsförmedlingen med en tillhörande (mumera kastad) inverterad 14" monokrom VGA-skärm. (Alltså vit med svart text, körde man grafik blev allt inverterat.)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Det var en uppgradering ja! :D
Skärmarna minns jag. De hade bra skärpa.

Rvl:
Tack för lyftet. (Var beredd på det, även om det inte var min tanke.)

Ingen panik. Jag har fortfarande inte testar efter säkringsbytet. :lol:

”Bilderna tidigare i tråden finns”

Jäpp. De ligger på min server, som funnits ett halvår längre än Elektronikforumet. 8)
Ingen risk att bilderna försvinner.
Intressant om bilderna inte syns... Jag ser dem.
(Surfar från mobilen nu. Safari som webbläsare.)
I nuläget har jag inget behov av https på min sajt, men troligen kommer jag fixa det om något år eller så.
Skriv svar