Philips B4S62A Yvonne

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
SM7CZR

Re: Philips B4S62A Yvonne

Inlägg av SM7CZR »

Utslaget på avstämningsindikatorn EM84 är beroende av signalstyrkan på stationerna och givetvis även av radions ålder.
Det kan eventuellt hjälpa lite om du byter några av rören. Kan kolla vilka det gäller, om du är intresserad.
Att köpa rör bara för att prova med är förstås ett lotteri som kan bli dyrt. :(
Användarvisningsbild
DaXiong

Inlägg av DaXiong »

Tack, får se om jag får till det mesta andra på radion först. Jag vet inte om det är värt att kosta på den här budgetradion så mycket, dock är skicket bra. Annars har jag sett att det är mycket diskussioner om att byta resistorer och liknande för att få bättre magiskt öga?

Jag var nog lite för optimistisk angående att det inte var några problem med AM, bara för det så började jag tycka mer på de knapparna och då strulade det en hel del också. Hade förträngt att när jag fick radion så satt KV- och MV-knapparna ihop (tryckte man på en av dom så åkte båda ner).
Användarvisningsbild
DaXiong

Inlägg av DaXiong »

Har snart lagt tre kvällar på att motionera omkopplaren och idag är den ungefär lika glapp som när jag började! Enda som egentligen hänt är att ena skallampan gått sönder :evil:

Igår var den faktiskt bättre men nu fungerar knappt FM och dessutom har KV har börjat bli problematisk.
Skriv svar