Men komunikationen är det inte>> Är inte pulbreddsmodulerin digital vad är dom då.
Snälla sluta svamla, du säger att man har en regulator, vad kan den ge ut om inte en eller flera pulser som kan vara pulsmodulerade som man sedan jämför med en frekvensberoende osilator som styrs av poten eller hur har du tänkt dig.
Du har bytt motorn och styrkort. Sitter reläerna på styrkortet, om så är fallet kan man utesluta att dom är trasiga, kan det vara så att motorn går trögt .
Slår reläerna när du ändrar på reglaget kan det nog anses som att styrelektroniken fungerar och att du har spänningsfall någon stans.
Om nu motorn flyttar sig åt rätt håll och alla steg men för små så är det nog fel på poten eller kablarna dit, sitter pot på kretskort kolla lödningarna.
Du har väl inga remmar till motorn som kan slira?
Motorn sitter på axeln.
Axeln går lätt.
Det sitter en liten pot på kortet.
Jag funderar om det är den man säller för hur mycke den ska rör på sig???
Men den ser ut att va limmad.
Har det fungerat förut så rör inte några inställningar, poten är säker lackad för att det är fabriksinställt.
Svårt att hjälpa dig när jag inte ser hur det ser ut .
Ok, analogt, ingen bra lösning på något som ska vara utomhus i dåligt väder.
Vi har uteslutit det mesta men är det analogt så krävs det en stabil spänning för att mata allt med.
Rätta mig om jag har fel.
En sandspridare dras av en traktor i i den så sitter reglagen till spridaren, kan det vara så att ni bytt traktor eller glappis eller oxid i reglagen..
Har du inget kort så man kan få se hur det ser ut.