Re: Hur få ner enkoder utgång från 12V>3.3V
Postat: 30 april 2012, 21:46:06
Jag skrev fel (eller snarast tittade inte ordentligt på schemat), menade förhållandet mellan R1 och R3, inte R1 och R2. 
Svenskt forum för elektroniksnack.
https://elektronikforumet.com/forum/