Både rörmokare, elektriker, målare, snickare och andra fuskar och har sig. Och ja, jag drar alla över en kam.

Men till ämnet.
Om nu den högra skruven sitter löst betyder det ju att brytarna inte sitter fast ordentligt. Det kan inte vara ok.
Precis men så det funkar.En intressant sak är att det bara är elektriker som får dra VP-rör som är avsedda för elinstallationer. Att någon annan drar och sedan elektriken godkänner det gör det inte mer laglig, även om man aldrig kommer kunna bevisa det.
hmm nej det går ej att montera ramen som vanligt, då hade man ju aldrig klagat från början. problemet är att tack vara deras otroligt fina skruvande så gör det att ramen hamnar ca ½cm ut på vänster sida, vilket i sin tur bidrar till att allt blir skevt, tro mig det finns en anledning, jag har fösökt fixa detta, men visst om jag våldar dit ramen och plast muttern som ska hålla fast allt så sitter det där, men sen när man väl sätter på själva dimmer ratten, så hamnar den snett. och der ser rent ut sagt föj*vligt ut...MathiasP skrev:Ser inte vad problemet är. Det går ju att montera ramen som vanligt. Syns ju på dina bilder. Tycker elektrikern har löst problemet så gott han kunnat. Även om det inte är optimalt. Alternativet är att såga ut i listen. Vad föredrar du?
Med den inställningen kan man ju skita i allt vad säkerhetMathiasP skrev:Okej det kanske inte är helt regelrätt men absolut ingen säkerhetsrisk.
Om nu det skulle uppstå ett fel skulle jordfelsbrytaren lösa ut i vilket fall.