En ESC för borstlösa hade förmodligen fått omprogrammeras då de inte är gjorda för det eller om man hade kunnat koppla bort EMK avkänningen helt och istället koppla in sensorerna på dessa linjer så borde det teoretiskt kunna gå, dock vet majn inte hur den är prgorammerad att reagera på signalerna vilket kan göra att den får fnatt kanske när den ser rena fina fyrkantvågor när rotorn rör sig.
Annars kan man i princip riva bort kretsen och göra en egen variant av en eller ett väldigt fåtal diskreta kretsar/komponenter som tar hand om kommuteringen då det är enkelt uppbyggt med sensorer. Det enda som dock kan behövas är någon liten enkel µP för omvandligen av PPM/PCM signalen till 0-100% PWM.
Gokartmotor
Re: Gokartmotor
Jovisst perm är bra kvalité men den är dyr som satan, hittar man den för under 1000dollar ska man vara glad (finns bättre motorer för samma pris). Med tanke på att dom jag länkade till ovan är lättare, mindre och billigare så gör det inte så mycket att dom inte är lika starka, jag kan ju alltid ha 2rysshack.se skrev:Du kan ju kolla in denna motor, PMG 132
Användningsområde enl tillverkaren bla gocart.
Såg den på en kurs om elfordon, på Umeå universitet.
Mitt intryck är att det är bra kvallité på denna.