Jo jag kan ju klippa in lite vad han säger om saken:
Dear Olle,
I mean that you have to adjust the straightness of the screws before you mount them. This is must be done.
-------------------------------------
Dear Olle,
Do you have horrisontal plat form? you can just the spindle by hand and them measure it with the precision gauge.
If you can not do this, you'd better find some one who can make the end machining for the ballscrew to help you. As you know, before end machinings, the screw spindle have to be adjusted the straightness.
Best Regards!
Chai
-------------------------------------
Jag måste faktiskt erkänna att jag missade punkt 6 innan jag beställde....

Hur fungerar det med muttrarna på dessa? Är det bara till att rulla av dem från stången eller måste man göra något med kulorna? Jag tänkte kanske försöka räta upp dem en aning i dagarna som kommer ifall jag får tid nämligen och då måste jag få bort muttrarna.
Sedan det här med buyer protection. Det känns halv omöjligt att få ut något genom detta då produkterna i alla fall är som de ser ut i annonsen, även om de är böjda och halvt oanvändbara. Det som saknades har Chai dessutom redan sagt att han ska skicka.
Krille Krokodil: Jag tror tyvärr de är för böjda för att kunna spännas ut, men kanske värt ett försök ifall allt annat misslyckas!
Men finns det ingen verkstad av något slag som kan tänkas hjälpa mig att räta ut dem hyfsat i alla fall, så att jag kan använda dem över huvud taget? Det hade ju varit att föredra över att jag själv ställer mig och bänder och drar i skruvarna

.