Sida 2 av 2

Postat: 10 december 2008, 18:56:25
av Norpan
Det är inte säkert att du får bort varken kol eller regulator.
Många japanska generatorer behöver delas för detta.

Postat: 10 december 2008, 20:35:23
av Dennis_F
Troligtvis måste den delas. Dessutom kan regulatorn vara fastlödd, men det är väl inget problem för en kille som hänger på elektronikforumet? :)

En ny generator (då det är en med vacuumpump) brukar kosta flera sköna tusenlappar (till en L200 pickup av äldre modell gick den på närmare 5000:- i inköpspris, dvs minst 8000:- inkl moms ut till kund)

Postat: 11 december 2008, 14:53:32
av v-g
Finns ju bilskrotar också. http://www.laga.se tex.

Postat: 13 december 2008, 14:33:39
av Bumpe
DjAlbert skrev: Jag lyckades köra 7 mil på bara batteriet i en 240 -80 en gång ..
5.5mil med en insprutare tkr jag är rätt bra med :D Visserligen med alla säkringar till ljus dragna utom helljus så han framför kunde uyppmärksammas på om nått hände och med rutorna nere :) Kör man fort kommer man längre :D

Iaf BOT, med största sannolikhet är det kolen som är slut pga en inte alltför vacker kollektor/släpring...

Min fina metod på äldre bilar som man inte vill kosta på: Demontera regulator/vad som behövs. Sen löda dit nya fina kol och slipa av kollektorn lite. Går iaf ett tag och kostar typ 10-20kr för kolen.