Sida 2 av 2
Postat: 1 april 2008, 20:18:41
av danei
knappast. När det gäller jordningen kan du göra som du vill. Så länge den klarar 60A eller så.
Postat: 2 april 2008, 12:34:43
av Variosboy
Är kanske väldigt trög idag, men vad syftar du till i alla föregående inlägg när du skriver knappast?
Postat: 2 april 2008, 13:46:03
av Jim_the_one
Han syftar nog på ditt första inlägg.
Men iaf så bör du tänka på att ha lika långa kablar från varje batteri till både generatorn och förbrukare. Nu gör det väl inte så mycket när dom sitter precis brevid varandra men låt säga att du har ett batteri i ena sidan av bilen och det andra på andra sidan då kommer det ena batteriet att ge sig före det andra.
Som i min ihopaslafsade bild så ska man inte koppla som det röda utan som det gula.
minuskablarna är inte utritade. Det bästa är en varsin jordfläta från varje batteri direkt till plåten i bilen.
Hoppas att någon begriper iaf.
Postat: 3 april 2008, 09:00:54
av danei
Jag syftar på frågan som avslutar inlägget närmast före. En säkring hinner inte reagera på de strömmar som ev kan svetsa ett relä. Med så kraftiga kablar och korta avstånd som det handlar om kvittar nog kabeldragningen också.