jag tippar att jag klarat 90% av åkandet med en sådan bil
..Det kan ju kanske vara för att stillastående köer vid rusningstrafik drar ner snittet en del.. Jag bor i innerstan och jag skulle tro att mitt snitt snarare ligger på 35-40 eller så, räknar vi in essingeleden i "stan" är det nog snarare runt 60.Meduza skrev:För er som bor i stockholms innerstad så är det kul att veta att genomsnittsfarten i innerstaden är runt 11km/h...
Fick pris på en 40`HQ container från Kina förra veckan på $4000.00FredrikNestor skrev:Hej alla miljömedvetna elektroniknördar!![]()
Enligt rykten så kostar det ca 2000 dollar för en container från Kina tilll Sverige. Med lite andra avgifter så skulle det bli ca 18000kr.
En 40HQ container rymmer 6 st elbilar av denna modellen.
[/url]
Vad är definitionen på miljövänligt i ditt fall?FredrikNestor skrev:Klena 6500mil?!? Det är väll helt ok. Batterierna kostar 120 dollar styck, och det går åt 6 st, det blir alltså ca 5000kr. Dvs ca 0.77kr per mil. Så totalt kostar bilen alltså 0.77kr + elförbrukning ca 1kr = ca 2kr/mil, och då kör man helt miljövänligt! Tänk på det!Egentligen borde man betala MER för att köra miljövänligt, men med den här bilen betalar man mindre.