Sida 2 av 2

Postat: 26 september 2007, 22:37:52
av peter555
Nej, jag får samma bild. Korrigerat för absolut maximun och inte rekommenderat max

1 Vbmax=225 V, Vsmin=225-25=200 V >> Vb-Vs=25 V (20V rek)

2 Vbmin=-0.3 V, Vsmax=-0.3+0.3=0 V >> Vb-Vs=-0.3V (10V rek)

Postat: 26 september 2007, 22:59:26
av Johan.o
Letade fram en referensdesign från www.irf.com , tillverkaren själv.
Där användes IR2011, den har exakt samma spec på VB och VS som IR2010 har, men i deras egen design har dom dragit till med hela +/-50V, se Här

Kopplat precis som jag, bortsett från att dom kör med botstrap.

Det ligger mycket i vad du säger, kanske måste man köra med botstrap,
eller helt isolerad transformatorspänningskälla så att VB-Vs spänningen flyter
och aldrig går över 25V.

Tack för dina svar har fått mycket nyttigt att tänka på.
Gäsp.. Godnatt!

Postat: 26 september 2007, 23:12:13
av peter555
Nja, de kallar signalen för -50+Vcc, men tittar man på nätagget så är det något annat, vet dock inte vad, det var så komplicerat.

Postat: 27 september 2007, 16:35:31
av Johan.o
Ursäkta, menade inte att VB-VS var 50V, utan bara att dom körde
med +/-50V matning för att driva lasten, men iom att dom kör med bootstrap
så får dom inga problem med för hög VB-VS spänning.

Tack för hjälpen med att reda ut varför drivkretsarna brann upp.