Sida 2 av 2
Postat: 20 april 2006, 20:55:32
av Grip
lite fel där ja

Postat: 23 april 2006, 21:22:29
av grym
ett varningens ord för kjells kort, började på en ny omgång från dom
den här gången var korten ca 100*80mm istället för 100*75
och längs ena långsidan ca 1>3mm in fanns ingen fotoresist
trodde jag skulle klarat det men sen fanns det några små fulingar vid ena kortsidan som gjorde att jag fick avbrott i ledare, suck
börjar bli dags att köpa från annat håll
Postat: 23 april 2006, 23:20:25
av Fritzell
Grip skrev:en massa godis för en billig slang

Till ämnet: Jag har för det mesta kört med laminat från de lite billigare ställena. Typ kjell, svebry och så och det brukar funka fint för det mesta. Men sen är det ju för det mesta så att man får vad man betalar för också. Elfas laminat kanske håller högre kvalitet överlag medan man från kjell kanske kan få nått måndagsexemplar nån gång...
Postat: 24 april 2006, 00:04:44
av Jeppsson
Är det någon som har gått tillbaka till Kjell.com och försökt byta kort som inte har hålt måttet?
Jag har en batch från Kjell.com som är ca 12-14 månader och dom fungerar bra...

Postat: 28 april 2006, 15:49:50
av JimmyAndersson
Jeppson: Jag ska testa det. Tyvärr.
Fick hem 2st kort från Kjell. Ett av dem ser helt ok ut, men det andra... nja:
Närbild:
Det ser ut som det ligger något under den blåa filmen och som har gjort att det gått hål på ovansidan. Inte bra...
Ska maila bilderna till Kjell&Co för att se om jag kan få ett nytt kort. Måtten stämde iallfall. (10x16cm) Däremot ser kanterna lite konstiga ut. Som om den blåa filmen har släppt lite, eller det inte finns någon fotoresist där.
Beställde även 10st BD140. Tyvärr hade de bara 7st i lager, men jag fick dem billigare.

Postat: 30 april 2006, 00:37:34
av Jeppsson
Med dom där fotona så är det självklart att Kjell skall skicka ett nytt kort till dig...
Och det skall inte kosta dig en krona...
Postat: 30 april 2006, 00:50:47
av Greensilver
Jag har också råkat ut för samma sak med Kjells kort - det verkar precis som om ljus kommit in i kanten så att fotoresuisten är exponerad där.
Postat: 2 maj 2006, 13:18:49
av JimmyAndersson
Jeppsson: Mycket riktigt, jag fick mail från Kjell idag:
"Vi skickar upp två nya laminat till dig, du behöver inte skicka in det som
är dåligt."
Utmärkt support!

Postat: 2 maj 2006, 19:58:23
av Jeppsson
Det kallar jag bra kundservice....
Med en sådan attityd mot kunderna så kan man fortsätta att vara populär fast det visar sig att vissa saker de säljer inte håller så bra kvallite...

Postat: 2 maj 2006, 20:12:34
av JimmyAndersson
Precis vad jag tycker. Då kan man ju fortsätta att chansa med billigare prylar. Fungerar det så blir man glad, fungerar det inte så skickar man ett mail och blir ändå glad i slutändan..
