Jag gjorde två käringknutar på ena änden, ena knuten ska vara bakom mitt balkonghantag när jag flätar, andra knuten ska vara framför balkonghandtaget mest för att flätningen skall nå "ända fram".
Käringknutarna med dess längder blev lite irriterat olika för dom två kanalerna men det funkar.
Sen började jag försöka fläta men det gick inge bra så jag tog till RK-kabel av tre olika färger för att träna lite.
Det blev mycket bra, verkar som om jag lärt mig fläta på äldre dar (observera att flätning av dessa RK-kablar bara är andra gången i hela mitt liv som jag lyckats fläta nåt

Lite svårare dock när allt är av samma färg MEN jag tror inte alla tjejer som tom flätar sitt eget hår i nacken håller med mig

Funderar ändå på att att be en väninna fläta klart grejerna, jag är mest glad över att jag lyckats fläta överhuvudtaget.
Man skall inte underskatta flätning när det gäller elektromekanik, om man, som är mycket vanligt, bara behöver två ledare OCH ledarna är aningen stela så funkar tvinning MEN om kablarna är mycket mindre stela så funkar tvinning egentligen inte alls.
I mitt fall har jag nu ansträngt mig med att få fram FÖLJSAM kabel dvs de går helt enkelt inte att tvinna, de MÅSTE flätas, sen är det käckt att en jordlöpare ändå behövs så man har då tre tåtar i vilket fall vilket gör att allt lämpas för flätning.
MVH/Roger
PS
Tror jag kommer fuska med mina tonarmskablar och be min väninna fläta dom, detta helt enkelt för jag tycks behöva olika färger på tåtarna för att få till flätor överhuvudtaget (tror jag).