Är i behov av en kontakt liknande denna : http://www.electrokit.com/mikrofonplugg ... 4pol.46790
Fast kruxet är att jag vill att det skall vara en hona i chassikontakten (då det kommer att finnas spänning på en av polerna).
Det är 4-polig jag helst ha, men 5 eller i värsta fall även 6-polig går bra.
Vet att både DIN och XLR uppfyller den specen, men den ovan passar bättre i formfaktor.
Alla tips mottages tacksamt.
OBS! Helst vill jag ha kontakter som är runda, då jag inte har verktyg för att göra en snygg håltagning av andra former.
Chassikontakt hona?
Re: Chassikontakt hona?
Bra tips där Meduza. Tyvärr är det som det är med Elfas priser och frakt...
Meduzas länk går väl till en "deluxe"-variant av en DIN-kontakt. Den är inte mekaniskt kompatibel med "komradiomikrofonkontakten" i första inlägget.
Om en DIN-kontakt duger så finns det ju klart billigare kontakter, åtminstone om man kan acceptera annat monteringssätt och kanske inte lika okrossbart utförande.
Om en DIN-kontakt duger så finns det ju klart billigare kontakter, åtminstone om man kan acceptera annat monteringssätt och kanske inte lika okrossbart utförande.
Visst är det så, men han önskade något likt den han länkade (som hade skruvgänga för kontakten) och han ville inte ha vanlig DIN eller XLR...