Gimbal: Nej förstår att du inte vill burna bort varenda dubb på dina nya fina dubbdäck! Trevligt att det funkade som jag sa för dig dock

Tycker faktiskt traction-läget verkar riktigt smart, dom bilar jag kört har jag tyckt antispinn varit alldeles för överkänslig i snö och stör mer än det hjälper. Intressant att du upplever att det tillåter så mycket spinn, det kanske mest ser till att bilen inte får bredställ/sladdar, men att hjulspinnet är mer upp till föraren..?
Sitter och funderar på vad som är effektivast för att ta sig fram, när man ska ut i en korsning tex... Att spinna brukar ju innebära sämre acceleration, men i snö kanske det är tvärtom, då kan man ju spinna bort snön så däcken kommer ner till asfalten och får bättre fäste, även om det spinner... Vad tror ni?
Zulbat: Nu för tiden är väll instruktionsboken i iDriven? Läser i den instruktionsbok om f20 jag hittade på nätet, men hittar inget om det du pratar om, bland all info om dsc/dtc... Om du läser pappersmanual, vilken sida är det?
Dessutom ser jag inte denna typ av diffbroms (LSD) som något negativt, du verkar göra det? Som jag ser det är diffbroms bra av två själ:
a) framkomlighet: att stå och spinna med ett hjul som en gammal 740 är inget bra, då lägger ju detta system över kraft till det andra hjulet så man kommer framåt. från enhjulsdrift till tvåhjulsdrift.
b) kul: om man ska åka och leka o sladda o ha sig, så är det lättare, mer kontrollerat, och bättre på alla vis med diffbroms.
Ang. systemet du länkar till:
Det står ju att vid urkopplat DSC så är detta system forfarande aktivt, men jobbar bara med att bromsa ett hjul i taget, och stryper alltså inte motorn, det jobbar bara för att hjälpa till med framkomligheten.
Dock är det lite lurigt, det du länkade till heter adb-x (kanske va jag som sa det först), X:et plus att det är en fyrhjulsdriven bil på bilden får mig att tro att detta system är till xdrive, det finns även
ASC som kanske är till bakhjulsdrift då, men det står att det går att koppla ur.