Så ja fick hem en ER32 chuck, (yeay) med 20mm axel som e 50mm lång.. först tänkte jag att den kunde kapas o passa i en 20mm hylsa.. ja det ade jue fungerat. Sen insåg jag jue att den hade en 10mm gänga.. Så då fick ja för mig och göra en dragstång..
Kan någon svara på vad för stål man bör använda till o börja med? jag har en stång med SS2142, men jag upplever att det e rätt mjukt, funkar det o göra en dragstång av?!
Detta e nu till vertikal huvudet. Mest för att hylsorna e skitdyra o ja ER32 kostar ingenting i jämförelse.
Så, gula på bilden e dragstången, gråa är en dummy för en ER32 chuck. Den röda delen är motsvarande nederdelen på en typ b W20 spännhylsa, detta för att 20mm axeln inte ska kunna wobbla runt i botten på spindeln. Den blåa ytan är den övre kontaktytan i spindeln jag inbillar mig att den bör vara rätt super precis, för på orginal dragstången e det sugpassning mer eller mindre.
Någon som e haj på hållfasthet och kan tipsa mig om vad för stål till dragstången eller kan ja använda SS2142 stången här?! (har 1m x 25mm ligger nämligen). Den röda hylsan tänkte ja nog göra i gjutjärn eller aluminium så man kan slitsa den lätt så den kan komprimeras runt axeln.