Jag har nyss byggt ihop ett enkelt reverb att använda till gitarren och det funkar hyfsat bra. Vad jag har problem med är att jag får rundgång med stärkaren ställd på lite högre volymer, om jag vrider av tonkontrollen försvinner den. Har testat med lite olika rörförstärkare men det är samma fenomen med rungdång i de högre frekvenserna, dock verkar det som att reverbet är känsligast för rundgång i diskantrika stärkare och hur precencekontrollen är ställd på stärkaren spelar också roll.
Jag vet att såna här kopplingar innebär att man får brus då man förstärker upp signalen från reverbtanken väldigt mycket. Men finns det något att göra för att komma åt högfrekvent diskant som skapar brus och som också kan runda utan att tappa allt för mycket diskant i reverbtonen? Vrider jag av tonkontrollen försvinner mesta bruset och rundgången också men då tappar tonen så mycket diskant att den inte låter bra.
68pF kondingen som sitter parallelt med 100K motståndet mellan pin 6 och 7 på TL072:an vad påverkar den? Den är väl nån form av återkoppling kan den vara nåt att laborera med?
Ett schema på det hela kommer här