Var köper man detta i Sverige på metervara? Behöver både kraftig batterikabel typ 16 - 25 kvadrats och klenare typ 6mm då mina headers eldar upp kablarna till startmotorn.
Har hittat komposithölje som klarar 435gr men tänkte att en värmetålig kabel i dessa borde även vara bra!
Headers'n är redan värmebehandlade med coating (värmespärr) men detta räcker inte när bes. ljuddämparna sitter på och hela systemet blir jävulskt varmt...
Siliconkabel / Värmetålig kabel
- Electricguy
Re: Siliconkabel / Värmetålig kabel
Jag vet inte vart du kan köpa ny.. Men nyare BMW har en ca 45Kvadrat röd silikonkabel ligger bak från batteriet till fronten på bilen. Så kolla på skroten! 

Svetskabel brukar ju annars klara värme ganska bra, kanske den duger: http://www.elnu.se/index.php?lista=05&a ... materiel=1
Tack för bra tips! Bmw 45 kvadratskabeln verkar väldigt intressant, dock behöver jag den nu i veckan och tror inte jag hinner få tag på en sådan....
Svetskabel har jag funderat på och det var en bra länk, frågan är bara hur mycket värme "PCP / Polykloropen" höljet tål...? Hittar ingen info om det.
Är lite orolig för att det blir vääldigt varmt. Coatingen ska tåla 1000gr och den har blivet konstigt mjölkig....
Svetskabel har jag funderat på och det var en bra länk, frågan är bara hur mycket värme "PCP / Polykloropen" höljet tål...? Hittar ingen info om det.
Är lite orolig för att det blir vääldigt varmt. Coatingen ska tåla 1000gr och den har blivet konstigt mjölkig....
Skulle tro att enda sättet att få det att hålla i längden är att försöka dra kabelvägen så den inte blir utsatt för värmen och försöka skärma av värmen, första delen på ett avgassystem brukar ju kunna bli glödande och det finns nog ingen kabelisolering som pallar den temperaturen.
Det finns väl silikonisolerad svetskabel?Swemill skrev:Svetskabel har jag funderat på och det var en bra länk, frågan är bara hur mycket värme "PCP / Polykloropen" höljet tål...? Hittar ingen info om det.
De här orangea sladdriga kablarna.