Jag håller inte med för fem öre med dig Pejlaren.
Ingen orkar läsa igenom en gigantisk forumstråd (just nu är det "bara" ett tiotal sidor, men sen då?) för att hitta info om möte och liknande.
Att spamma det varannan sida är inte heller speciellt optimalt, eller vad tycker du?
Därför drog jag upp en basic wiki-installation på hacksthlm.se nyss, domänen bör gå att komma åt inom par timmar för alla.
Tanken med denna (oavsett namn) är helt enkelt för att;
Samla information centralt på ETT ställe om möte, lokalförslag, intresserade personer, mötesagenda, förslag till styrelse, dokument, stadgar och allt annat som vi möjligtvis kan behöva.
_INTE_ för att locka folk, presentera vår framtida förening eller för att visa vår ev. ascoola logotyp.
Javisst går det att samla det i en forumspost med, men det är betydligt bökigare....
Någon får gärna kasta upp info från tråden på wiki'n sen, så har vi det samlat (t.ex. förslag på lokaler etc)... Om inte annat så gör jag det lite senare ikväll

Sen kan vi även skriva ihop något litet agenda vi kan dra med på mötet sen, så blir det strukturerat och fint
Så...
http://hacksthlm.se
EDIT:
Ev. "företagsform" för lokal med myntapparat/liknande för bruk av maskiner är helt ointressant för mig iaf.
EDIT2: Heh, jag snabb-migrerade från dokuwiki till mediawiki nu...