Kabelsökare från Jula eller liknande är meningslöst. Normalt ligger kablarna så djupt att den inte reagerar. Lägg därtill armeringsjärn. Alternativt i äldre hus ligger de i metallrör vilket skärmar elfältet effektivt. Lika så gäller grövre kablar med yttermantel. En spårsändare skulle ha en liten möjlighet men är omständigt och osäkert.
Om man ska ha en möjlighet att hitta kablarna säker så blir det något väldigt dyrt instrument och det har ingen normal person råd med.
Vågar jag borra?
Re: Vågar jag borra?
Jag har gjort liknande grej, men med ett vattenrör... Trodde det gick rakt upp genom golvet och borrade ett par centimeter bredvid. (Tror jag skrivit om det i nån tråd om misstag.)Walle skrev:Det jobbiga var att vi såklart såg kabeln både på utsidan och insidan av väggen, men kabeln låg som en halv slinga i väggen.
Ligger de såg djupt gör det väl inget att man inte hittar dem? Det handlar ju inte om genomgående hål här, det är hål för skruv och plugg.MathiasP skrev:Kabelsökare från Jula eller liknande är meningslöst. Normalt ligger kablarna så djupt att den inte reagerar.
100cm!?!!
Har du pratat med grannen och nämnt att du kan ordna upphängningspinnar till hennes/hans blomkrukor?
Har du pratat med grannen och nämnt att du kan ordna upphängningspinnar till hennes/hans blomkrukor?
- Electricguy
haha!
Ja 80-100cm hade varit kul
80-100mm skulle det ju vara. Men det blev 120mm till slut...
omg. Den här monteringen kommer ALDRIG lossna.
Tack för alla tips! Borrningen gick jättebra!
Ja 80-100cm hade varit kul
Tack för alla tips! Borrningen gick jättebra!