Billig och bra grafräknare...

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

jovosst är google bra, men jag provade och fick upp för mycket info
så därför så passar man på att fråga dom som annvänder riktiga räknare om det finns någon som annvänder datorsimulator och har hittat någon som dom tycker är bra, då kan man passa på att prova den och ingen annan

ett problem med växande antal program på nätet är att hitta rätt, om jag har ett riktigt intresse av just en sak så letar man mycket och diskuterar olika allternativ, laddar ner och provar, och skapar sig ett omdömme om olika versioner, så om någon i lämpligt sammanhang frågar vad man själv tycker om så kan man ge ett hyggligt svar om vad dom skulle kunna testa
på samma sätt så tycker jag om att fråga då man oftast får ett bra svar om vad man kan börja att prova, någon slags bank av information, vilket jag tycker är suvärent bra, google är bra, människor som har intresse är bättre :D
Användarvisningsbild
zeus

Inlägg av zeus »

Såg på tv just att det är olaglig av skolan att kräva att mans ska köpa en grafräknare.

Om utbildning kräver en ti-83 eller vad det nu kan vara så ska skolan betala detta!

Så alla som börjar gymnasiumet nu behöver inte betala.
pagge
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av pagge »

mig krävde de minsann på 300 pix för min ti83a då de begav sig för ett gäng år sen :p
gvs
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av gvs »

Tycker som flera andra att det är befängt att använda räknare i gymnasiet. Det förstör bara hela första terminen på högskolan. Här är det inga räknare.. I ettan satt man bara och svor över att man fick ha räknare på gymnasiet.
Maalobs

Inlägg av Maalobs »

HP 42s har ju något av ett följe av fans.
Från hemsidan finns det länkar till emulatorer, bl a Free42, som har väldigt bra rykte:
http://www.hp42s.com/

Själv var jag väl inte så begeistrad av högre matematik när det begav sig i skolan.
Men för några år sedan såg jag en dokumentär om Stephen Wolfram, grundaren av Wolfram Research och skaparen av Mathematica.
Hans approach till matematik och programmering var verkligen inspirerande, och när jag tittade närmare på Mathematica, visade den sig vara väldigt rolig och fascinerande som matematiskt verktyg, eller bara för att lekfullt utforska olika matematiska koncept.
Jag önskar bara att den hade funnits när jag gick i skolan...
Skriv svar