Låsa upp Windows CE, Dubbel-DIN-stereo

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Nerre
Inlägg: 26714
Blev medlem: 19 maj 2008, 07:51:04
Ort: Upplands väsby

Re: Låsa upp Windows CE, Dubbel-DIN-stereo

Inlägg av Nerre »

Ska man köpa såna där grejer så bör man ju i förväg ha kollat om det finns nån som "knäckt" den så det finns alternativ programvara.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33835
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Låsa upp Windows CE, Dubbel-DIN-stereo

Inlägg av Glenn »

TomasL skrev:
Kanske är jättekomplicerad manöver att extrahera filerna från stereons chip
Glöm det, fyller ingen funktion.
Om inte tillverkaren/Leverantören kan ge dig uppdateringar, så är det kört.
Du får bita i det sura äpplet, och ta med dig läxan nästa gång du funderar på att köpa lågprisgrejjor över nätet.
Det finns ju orsaker till att prylar är billiga, dvs du får i alla lägen den kvaliteten du betalar för.
Tyvärr gäller ju det även "stora" leverantörer.. om dom beslutar sej för att sluta uppdatera så är det ju kört sen.

Minns när kompisen köpte sony ericssons första walkmanmobil, och SE söp sönder UMASS stödet i nån uppgradering och bara tyckte att "Nej, vi tänker inte laga, den är för gammal, du får köpa ny telefon", och då var telefonen typ sex månader gammal..

I min gamla MP3-spelare var det ju ungefär samma sak, tillverkaren hade ingen lust att laga en bugg som gjorde den mer eller mindre oanvändbar, dock så kunde man byta ut deras usla firmware till rockbox och så funkade allt bra :)
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45304
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Låsa upp Windows CE, Dubbel-DIN-stereo

Inlägg av TomasL »

Jo, jag vet att det är så, men som privatperson, om man köper här i landet, så har man vissa rättigheter mm.
ThePanicMan
Inlägg: 7
Blev medlem: 7 mars 2011, 11:56:03
Ort: Jönköping

Re: Låsa upp Windows CE, Dubbel-DIN-stereo

Inlägg av ThePanicMan »

Jag är inte dum så jag vet att man får vad man betalar för min chinavasion har alltid levererat bra stereos till mig förr, beställt många av dom och detta är den första som har lite bugg i mjukvaran, sen vad det inte det här tråden handlade om heller utan ifall någon kunde hjälpa mig.

Detverkar som detta är väldigt komplicerad manöver att göra tyvärr, aja den får väl ligga på hyllan tills man får ett ryck och plockar isär den.

Tack till dom som försökt hjälpa till, uppskattas! :)

mvh
ThePanicMan
Inlägg: 7
Blev medlem: 7 mars 2011, 11:56:03
Ort: Jönköping

Re: Låsa upp Windows CE, Dubbel-DIN-stereo

Inlägg av ThePanicMan »

Tomas: Ja, tror jag ska beställa från Sverige denna gången så att man får rätten att kunna lämna tillbaka saker, kineserna skiter ju i service, dom bara spottar ur sig produkter till höger och vänster men ifall någon inte fungerar det bryr dom sig tyvärr inte om..
Vispen74
Inlägg: 12
Blev medlem: 21 september 2011, 21:29:25

Re: Låsa upp Windows CE, Dubbel-DIN-stereo

Inlägg av Vispen74 »

Tror du hittar vad du söker här:
Hacking Windows CE 4.2 in a Navigation Box / All in one GPS/DVD/Radio/TV

Jag har precis köpt en Erisin dubbeldin stereo med extra allt, och är också sugen på att börja leka med gränssnittet så småningom. Inte för att det är buggigt eller dåligt, bara för att det är kul :)
Skriv svar