Tv problem grafik.

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Hook

Tv problem grafik.

Inlägg av Hook »

Hej jag har en LG 42" full HD 1080P som jag köpte för 3,5år sen (dyr rackare 17000:-).
Har börjat få problem med att det blir linjer med olika färger både vågrätt & lodrätt, ibland små & ibland större störningar. Sen vissa dagar fungerar den felfritt. Jag har fått för mig att det är värre på HD-kanalerna.
Jag har provat att köra scartsladd istället för HD-kabel & det fungerar bra än så länge.
Det är samma störningar på både HD-boxen & Dvd:n.
Kan det vara bildskärmskortet eller liknande som börjar ge upp & går det att kolla nåt själv eller måste man föda Tv-reparatören.
Tacksam för all hjälp jag kan få i detta ärende...

/Hook.
labmaster

Re: Tv problem grafik.

Inlägg av labmaster »

Börja med att kolla hur det står till med signalstyrkan i antennkontakten och kvaliteten i signalen för övrigt. Har du en DVD och en skiva som du kan köra ger det också en bra indikation på om det är TV:n eller antennsignalen som krånglar.
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Lab:
>Det är samma störningar på både HD-boxen & Dvd:n
Och det lär inte vara någon antenningång på dvdn...
Hook

Inlägg av Hook »

labmaster skrev:Börja med att kolla hur det står till med signalstyrkan i antennkontakten och kvaliteten i signalen för övrigt. Har du en DVD och en skiva som du kan köra ger det också en bra indikation på om det är TV:n eller antennsignalen som krånglar.
Som sagt Lab det är samma störningar på både HD-boxen & Dvd:n.

Ingen som har fler ideer ?
FarbrorEstland
Kontakt:

Inlägg av FarbrorEstland »

Är det tunna linjer, mestadels i rött, grönt och blått?

Det fick jag på en LG 42-tummare jag hade för några år sedan. Klarade precis garantitiden och då bytte dom hela plasmapanelen. Det gick ett år sedan kom det tillbaka. Bara att slänga tvn som hade kostat 25 000...

Aldrig mer LG.
Hook

Inlägg av Hook »

Nja mest är det tunna svarta linjer.

Det är Lcd-skärm.
Skriv svar