Bränna DVD/CD, tips på bra program? *Klart*
Bränna DVD/CD, tips på bra program? *Klart*
Jo, Nero Burning ROM känner jag sedan länge men den är ju faktisk gammal och med all utveckling som finns undrar jag: någon som har tips på bra och gratis (på riktigt, inte via viken...) program som inte är för experter?
Jag ska inte ha det, det är en bekant.
Kraven är att det klarar ung. samma som Nero och att det fungerar under XP, alltså bränna datafiler till DVD/CD, imagefiler likaså osv.
Om det är enkelt och intuitivt att använda är det OK såklart.
Jag ska inte ha det, det är en bekant.
Kraven är att det klarar ung. samma som Nero och att det fungerar under XP, alltså bränna datafiler till DVD/CD, imagefiler likaså osv.
Om det är enkelt och intuitivt att använda är det OK såklart.
Senast redigerad av Icecap 22 augusti 2011, 09:54:48, redigerad totalt 1 gång.
Re: Bränna DVD/CD, tips på bra program?
http://www.imgburn.com/
Har jag klarat mig med, dom senaste 4åren.
Har jag klarat mig med, dom senaste 4åren.
Windows 7 klarar bränna både musik, data och imgfiler med sina inbyggda funktioner.
Annars kör jag också båda dom två programmen som länkades ovan.
Annars kör jag också båda dom två programmen som länkades ovan.
mrfrenzy: jorå, det vet jag men jag skrev att det var en XP-burk...
Fagge: imgburn är lite väl teknisk tror jag, jag använder den dock ibland men tjejen i fråga är inte helt lika säker.
Meduza: ska kolla, tack.
Fagge: imgburn är lite väl teknisk tror jag, jag använder den dock ibland men tjejen i fråga är inte helt lika säker.
Meduza: ska kolla, tack.
Icecap: sorry missade den raden, då är det bara köra på med cdburnerxp.
Tja, vad är det för fel på Nero??
ANvänder det på alla maskiner, dvs XP, Vista och W7
ANvänder det på alla maskiner, dvs XP, Vista och W7
TomasL: och Nero blev gratis när? På www.nero.com kostar den 699:- som download.
BEEP: jag kollade lite på InfraRecorder och jag fick dåliga vibbar när de använde kraft på att rita rökmoln under bränningen. Jag får alltid tanken att det är massa yta men inget innehåll då.
BEEP: jag kollade lite på InfraRecorder och jag fick dåliga vibbar när de använde kraft på att rita rökmoln under bränningen. Jag får alltid tanken att det är massa yta men inget innehåll då.
"använde kraft på att rita rökmoln under bränningen"
Jag kommer inte ihåg att jag såg några rökmoln när jag brände sist
Jag tror att alla dom där brännarprogrammen använder Windows egna funktioner för bränningen så det enda som kanske skiljer dom åt är användarinterfacet
Jag kommer inte ihåg att jag såg några rökmoln när jag brände sist

Jag tror att alla dom där brännarprogrammen använder Windows egna funktioner för bränningen så det enda som kanske skiljer dom åt är användarinterfacet

Förvisso har jag en äldre Nero men det är en "oregistrerat kopia" och jag anser att det inte finns anledning att fuska om det finns lika bra alternativ som är gratis på riktigt.
Imgburn klarar väl bara att bränna isos ? ..så det beror ju på vad man ska göra.
Själv kör jag på en urgammal nero (6.6.1.15) som jag fått gratis då en kompis uppgraderade till nyare version och insåg att uppgradering från 6 till 7 kostade typ 5:- mindre än att köpa 7 i retail, så han köpte sjuan och fick 6-serialen över, och jag fick den gratis (med kartong och allt).
Ganska trevligt då jag kört den i massor av år, både under windows och linux (tillåtet enl licensen) och aldrig kännt behov av att uppgradera.
Annars kör jag mest cdrecord i linux och imngburn i windows efterssom jag oftast bara bränner isos.
Själv kör jag på en urgammal nero (6.6.1.15) som jag fått gratis då en kompis uppgraderade till nyare version och insåg att uppgradering från 6 till 7 kostade typ 5:- mindre än att köpa 7 i retail, så han köpte sjuan och fick 6-serialen över, och jag fick den gratis (med kartong och allt).
Ganska trevligt då jag kört den i massor av år, både under windows och linux (tillåtet enl licensen) och aldrig kännt behov av att uppgradera.
Annars kör jag mest cdrecord i linux och imngburn i windows efterssom jag oftast bara bränner isos.
Nej det var på stenåldern ImgBurn bara klarade ISO-filer