Bi-Xenon 35w till 55w - Problem
Re: Bi-Xenon 35w till 55w - Problem
okej tack för svaret. får koppla för bi bi-xenonfunktionen en stund tills jag löst det då.
Angående Xenon och watt; du får gärna diskutera det men skapa en egen tråd isf för jag har skapat denna för att få hjälp med ett problem och inte för att få en moralavhandling.
Angående Xenon och watt; du får gärna diskutera det men skapa en egen tråd isf för jag har skapat denna för att få hjälp med ett problem och inte för att få en moralavhandling.
kollade lite på PWM nu och som jag förstår så är det mer eller mindre för att kunna justera solenoidens "lägen" i detta fallet. men eftersom det enda den gör är är mer eller mindre av/på så är det väl inte säkert att den behöver vara PWM styrd? Eller är de flesta solenoider det?
Går det att med multimeter mäta om den är PWM styrd isf?
Går det att med multimeter mäta om den är PWM styrd isf?
tecno: Jag tycker bara att det är onödigt att börja diskutera när man vet att det bara kommer bli smutskastning fram och tillbaka och resultatet blir att tråden kommer spåra ur och anledningen varför jag skapade den glöms bort. Finns 1000tals exempel på detta.
Sen så att börja med att svära det första man gör när man skriver ett inlägg gör inte att jag känner någon antydan till att vara seriös och ta en argumentation. det handlar mer om att få klaga lite en stund o sedan gå vidare.
Sen så att börja med att svära det första man gör när man skriver ett inlägg gör inte att jag känner någon antydan till att vara seriös och ta en argumentation. det handlar mer om att få klaga lite en stund o sedan gå vidare.
PWM kan också användas för att sänka värme och energiförbrukning i "håll läge", men jag vet inte om det är så i detta fallet.
tack för tipset andy, har kollat lite på e46fanatics tidigare men hittar inga vettiga trådar. tänkte inte på sidan du länkade faktiskt. Är så värdelös att förklara på engelska så jag ger mig nog inte till att slänga upp nån tråd där 
Men tack ändå

Men tack ändå

okej, ja det låter ju nästan mer troligt att det skulle vara. fasen, blir jobbigt o få till det här.
Att börja ett inlägg med "hur jävla dum kan man bli" är inte speciellt intelligent och alla av den kalibern bör ignoreras.
Kanske skulle ha varit politiskt korrekt och skrivit något som: "Det är kanske inte helt genomtänkt att öka 20W på halvljuset" Men det kan säkert tolkas som ett påhopp på TS intelligens.
Om jag istället hade skrivit: "Har du kollat reglerna för ljuskällebyte?" Det kanske hade varit politiskt korrekt, eller ifrågasätter det TS kunskaper gällande lagen? Och får TS att framstå som en lagbrytare?
Jag lägger mig inte i folk som exprimenterar med högspänning, kemikalier eller liknande då det oftast i värsta fall bara drabbar laboranten (Och dess familj i förlängningen, men det är upp till dom att moralavhandla)
Men när man gör något som påverkar andra och dessutom ofta tex med starkare halvljus blir jag förbannad.
Jag kunde dock ha varit sakligare om nackdelarna vid ett byte, men tyvärr tror jag på sunt förnuft.
Helt klart att man behöver mycket ljus när man kör efter norrländska vägar med mycket vilt, dock inte när man får möte..
'Att börja ett inlägg med "hur jävla dum kan man bli" är inte speciellt intelligent' Fight fire with fire.
Visst, det är beklagligt att det påverkar tråden. Du behöver hjälp med att fixa till avbländningen även om du skulle byta till en eftermarknads 35W ballast.
Om jag istället hade skrivit: "Har du kollat reglerna för ljuskällebyte?" Det kanske hade varit politiskt korrekt, eller ifrågasätter det TS kunskaper gällande lagen? Och får TS att framstå som en lagbrytare?
Jag lägger mig inte i folk som exprimenterar med högspänning, kemikalier eller liknande då det oftast i värsta fall bara drabbar laboranten (Och dess familj i förlängningen, men det är upp till dom att moralavhandla)
Men när man gör något som påverkar andra och dessutom ofta tex med starkare halvljus blir jag förbannad.
Jag kunde dock ha varit sakligare om nackdelarna vid ett byte, men tyvärr tror jag på sunt förnuft.
Helt klart att man behöver mycket ljus när man kör efter norrländska vägar med mycket vilt, dock inte när man får möte..
'Att börja ett inlägg med "hur jävla dum kan man bli" är inte speciellt intelligent' Fight fire with fire.

Visst, det är beklagligt att det påverkar tråden. Du behöver hjälp med att fixa till avbländningen även om du skulle byta till en eftermarknads 35W ballast.
All modifiering av billysen invaliderar E-märkningen, så den biten är redan körd, det är olagligt hur man än gör.. men varken polis eller bilprovningen lär bry sej så länge det inte bländar. ..inte medtrafikanter heller. (iofs tycker jag att xenonljus brukar blända rätt mycket mer än halogen rent allmänt)
Dock, detta problemet med avbländning hade ju uppstått även om han hade satt dit en pirat-ballast på rätt effekt.
Dock, detta problemet med avbländning hade ju uppstått även om han hade satt dit en pirat-ballast på rätt effekt.
Glenn; jag är ganska säker på att du liksom jag genom åren har fått igenom t ex 90/100W H4’or i diverse bilar hos SBP. (och kanske annat också).
Detta är ju också en E-märknings violation men det betyder inte att vi har bländat någon eller att vi ”är så jävla dumma” för det.
Vad gäller Xenon så är vissa temperaturer mer "bländande" än andra oavsett Watt.
Detta är ju också en E-märknings violation men det betyder inte att vi har bländat någon eller att vi ”är så jävla dumma” för det.
Vad gäller Xenon så är vissa temperaturer mer "bländande" än andra oavsett Watt.
Jag håller med Joe, hatar idioter som mixtrat med halvljuset, men ser inget då man möter dom och har mörkerseendet fördärvat i flera kilometer.
Peter

Peter
-
Har du kört så lite bil att du inte vet hur det är att möta en bil på ett backkrön. Har den bilen då mixtrat med halvljuset är det solklart att bländningen blir värre.Andy skrev:Glenn; jag är ganska säker på att du liksom jag genom åren har fått igenom t ex 90/100W H4’or i diverse bilar hos SBP. (och kanske annat också).
Det är en stor skillnad med att mixtra med helljus och halvljus. Det finns hur många som helst som har extraljus med hur mycket effekt som helst, så länge man bländar av är det ok.
Börjar man mixtra med halvljus är man faktiskt "så jävla dumma" och ännu dummare om man inte begriper det.
Det "dumma" får du isf skicka till myndigheten SBP eftersom de har kollat trafiksäkerheten och godkännt den!!! Det är just sådana trafiksäkerhetsdetaljer som SBP har instrument för att kolla och som man är tvungen att betala för och genomföra om man vill köra med sitt fordon.
Vidare handlade tråden som tidigare nämnts om något helt annat från början och en individ uttryckte sig på ett (enligt mig) olämpligt sätt (kanske helt OK enl. andra) och det urartade.
Jag blir dessutom mycket sällan bländad och endast då när något sitter och halvsover och glömmer helljuset, detta till trotts vet jag att många kör omkring med "extra starka" lampor (det säljs massor av dem). Om någon blir bländad och det inte är pga "glömt" helljus så gå till ögonläkaren för en koll innan ni ger er på andra med moralkakor!
Tyvärr finns det "huliganer" även på EF, dvs individer som inte är här för att försöka hjälpa andra med tekniska prylar och problem utan allt för ofta för att "hugga" och "slå" som på fotbollsarenorna!
Vidare handlade tråden som tidigare nämnts om något helt annat från början och en individ uttryckte sig på ett (enligt mig) olämpligt sätt (kanske helt OK enl. andra) och det urartade.
Jag blir dessutom mycket sällan bländad och endast då när något sitter och halvsover och glömmer helljuset, detta till trotts vet jag att många kör omkring med "extra starka" lampor (det säljs massor av dem). Om någon blir bländad och det inte är pga "glömt" helljus så gå till ögonläkaren för en koll innan ni ger er på andra med moralkakor!
Tyvärr finns det "huliganer" även på EF, dvs individer som inte är här för att försöka hjälpa andra med tekniska prylar och problem utan allt för ofta för att "hugga" och "slå" som på fotbollsarenorna!