Hur bygger man lättast en mobil laddare?
-
- Kontakt:
Hur bygger man lättast en mobil laddare?
Vill bygga en mobil laddare från 12V till 3,7V med ca 355mA ut.
Skall användas mest i bilen har jag tänkt mig.
Finns det någon bra ritning på en sådan laddare?
Skall användas mest i bilen har jag tänkt mig.
Finns det någon bra ritning på en sådan laddare?
Precis! Är det en laddare till mobiltelefonen som gäller kan man inte göra det billigare än de man kan köpa.
Är det så att man har en sjujäkla konstig nalle (som jag har t.ex. Qtek 9090) är det enklaste och billigaste att köpa en med ca: samma data och byta kontaktdon.
Vid att köpa och därmed välja den billigaste lösningen får man till o med garanti....
Edit: men är det en mobil (som i flyttbar) laddare du vill göra är det ju en annan sak, med den spänning & ström är det väl inget speciellt svårt, konvertera en laddare till en mobiltelefon vid att byta kontaktdon (vid behov) och sen är det klart.
Är det så att man har en sjujäkla konstig nalle (som jag har t.ex. Qtek 9090) är det enklaste och billigaste att köpa en med ca: samma data och byta kontaktdon.
Vid att köpa och därmed välja den billigaste lösningen får man till o med garanti....
Edit: men är det en mobil (som i flyttbar) laddare du vill göra är det ju en annan sak, med den spänning & ström är det väl inget speciellt svårt, konvertera en laddare till en mobiltelefon vid att byta kontaktdon (vid behov) och sen är det klart.
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
De färdiga laddarna kan ge 355mA för att de måste ge minst det. Du kan med gott samvete fixa en som kan ge hur många Ampere som helst utan att något går sönder. Huvudsaken är att det är just 3,7V ut. Är det 3,7V tar telefonen det den behöver, inte mer.
En LM317T med ett par motstånd och kondensatorer fixar biffen.
En LM317T med ett par motstånd och kondensatorer fixar biffen.
-
- Kontakt: