PSDown - Vad är detta?
PSDown - Vad är detta?
Jag har slaktat en gammal skrivare jag hade och fick ut nätagget, men på dess utgång fanns det 5 pins, 2 av dom står det +31V på, 2 av dom GRD, och så va piggen i mitten märkt "PSDown" Och jag undrar vad detta är? Funderar nämligen på att leka lite med aggregatet när min beställning kommit men vill inte råka ha sönder det eller ha ihjäl mig det första jag gör.
Re: PSDown - Vad är detta?
Kan man gissa på avstängning / viloläge, dvs att om man drar den pinnen hög eller låg så stängs utgångar av, effektdelen går på sparlåga. Bara en gissning.
Re: PSDown - Vad är detta?
Jag har provat att googla på det men hittar verkligen ingenting relevant.. Vågar inte prova att bara utesluta den heller utan att ha en aning om vad den gör.
Har en annan fråga när jag ändå håller på, i skrivaren hittade jag 4 st motorer, omärkta. Hur vet jag vilken effekt jag kan ge dem utan att förstöra dem? Finns det något sätt att mäta/räkna sig till det eller får man helt enkelt prova sig fram långsamt?
Har en annan fråga när jag ändå håller på, i skrivaren hittade jag 4 st motorer, omärkta. Hur vet jag vilken effekt jag kan ge dem utan att förstöra dem? Finns det något sätt att mäta/räkna sig till det eller får man helt enkelt prova sig fram långsamt?