Vart få tag på 27C128?
Vart få tag på 27C128?
Någon som vet vart man får tag på dessa?
Sitter styrboxen på vår Nissan Sunny GTi -90.
Sitter styrboxen på vår Nissan Sunny GTi -90.
- Schnegelwerfer
Det är ju ett vanligt 128kb seriellt EEPROM.
Tyvärr så innehåller ju detta minne antagligen data från fabrik, så om syftet med att skaffa kretsen var att byta ut den p.g.a att den gått sönder så kommer det inte att gå så bra.
Tyvärr så innehåller ju detta minne antagligen data från fabrik, så om syftet med att skaffa kretsen var att byta ut den p.g.a att den gått sönder så kommer det inte att gå så bra.
Senast redigerad av Schnegelwerfer 12 augusti 2005, 14:23:45, redigerad totalt 1 gång.
Det brukar gå att få tag i datat på nätet ibland. 
Vet en som trimmade en BMW 325ix E30 genom att flasha en minneskrets med programvara hittad på nätet.
Det är förstås ingen garanti att just det där chippet innehåller sådan information.
EDIT: Borde väl stå ganska friskt i något Nissan-forum?
Mvh
speakman

Vet en som trimmade en BMW 325ix E30 genom att flasha en minneskrets med programvara hittad på nätet.

Det är förstås ingen garanti att just det där chippet innehåller sådan information.
EDIT: Borde väl stå ganska friskt i något Nissan-forum?
Mvh
speakman
Senast redigerad av speakman 12 augusti 2005, 14:36:24, redigerad totalt 2 gånger.
Tja, idén var ju att montera ur chippet.Schnegelwerfer skrev:Det är ju ett vanligt 128kb seriellt EEPROM.
Läsa av det till datorn m.h.a. min programmerare.
Jag jagar minnesmappen till soppamappen i Australien.
Tanken var att höjja bränslet 30% över lag, bränna ner programmet i det nya chippet.
Woala, Etanolbil.
- Schnegelwerfer
Ok, då är jag med.ROLA skrev:Tja, idén var ju att montera ur chippet.Schnegelwerfer skrev:Det är ju ett vanligt 128kb seriellt EEPROM.
Läsa av det till datorn m.h.a. min programmerare.
Jag jagar minnesmappen till soppamappen i Australien.
Tanken var att höjja bränslet 30% över lag, bränna ner programmet i det nya chippet.
Woala, Etanolbil.
Jag fick bara intrycket av att du inte visste att det var ett minne.

Men seriellt är det inte!!!!
Det är ett helt vanligt paralellt minne, man kan ersätta det med en 27C256 om man låser högsta adressbit till '0' eller '1', med en liten brytare kan man växla mellan de 2 halvor:
Bensin <-> Etanol
Bara en tanke.....har en Dataman S4 + högar med 27C256 och nog också ett par 27C128 liggande....
Det är ett helt vanligt paralellt minne, man kan ersätta det med en 27C256 om man låser högsta adressbit till '0' eller '1', med en liten brytare kan man växla mellan de 2 halvor:
Bensin <-> Etanol
Bara en tanke.....har en Dataman S4 + högar med 27C256 och nog också ett par 27C128 liggande....
-
- Kontakt:
- Schnegelwerfer
Ja just ja, du har rätt i det!Icecap skrev:Men seriellt är det inte!!!!
Bensin <-> Etanol
Kommer på att vi har massor med sådana rör på jobbet nu när jag tänker efter..
- Greensilver
- Kontakt:
- Schnegelwerfer