"Stämningen i det här forumet är vass"
Jo jag har sett det nu när jag läst en hel del här.
Det är kanske inte alltid illa menat men är man ny här så kan man känna sig väldigt dum.
Lite som att kliva in i nån klubblokal där det luktar fis och kaffe som stått på plattan i tre timmar, där sitter femton gubbar och gruffar och tittar på dig med vääääldigt tveksam min.
När du väl vågar öppna munnen för att fråga nånting så suckas det kollektivt så starkt att din keps blåser av.
Någon slår upp Elfakatalogen från 1996 och läser innantill "47 kOhm" medan kollektivet suckar instämmande och återgår till sitt.
Du plockar upp kepsen från golvet, tackar för svaret och går hem. Väl hemma tänker du att dit ska jag aldrig gå igen.
Nu hängde ju jag kvar iaf, för kaffet gick ju faktiskt att dricka trots att det kokat ner till nån grynig röra och Elfakatalogen från 1996 innehåller ju ändå en hel del relevant information.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har nu hämtat paketet från England ... eller nja, paketet kom från England, men jag hämtade det på ICA
Arduino UNO är lite mindre än vad jag trodde

Ah well, det gör ju inget!
Nu har jag beställt OBD-kontakt på Ebay också ... 40 spänn inklusive frakt!
Conrad ville ha 249 kr plus frakt, Elfa ville ha 65 plus frakt.
Nu drar det snart ihop sig till projekttråd tror jag
Jag ska väl leka lite med Arduinon först, blinka med dioder och skriva "Hello World" på LCD:n också ...