Tja jag köpte ny bilstereo igår för 600:-. Har monterat in den och ljudet funka fint. Men när jag stoppa in den i hålet så la ljudet av och har inte funkat sen dess, man kan se på displayen att den spelar.
Någon som har nån ide om vad som är fel?
Skicka ner den på kontroll kostar 300:- tur och retur (till frankrike) + reperation om det visar sig att inte garatin täcker felet vilket jag tvivlar på. Min teori är att det blev någon kortis när vi stoppa in den men vart.
Det är en Roadstar cd-485MP köpt av pixmania
alla säkringar är hela.
Radion har iso kablar bilen saknar allt vad modern elektronik heter
så jag har fått dra fram ström från batteriet och täningen. och sen har jag hylsor till biltema isokontakter. bilen är en -83a med orginal radio (lite matnings trådar och högtalar trådar)
nepp som jag sa så tror jag det blev nån intern kortis när jag sköt in den. Ljudet är helt dött har även provat i en annan bil med iso kontakter och där är oxå ljudet dött.
Skruva av kåpan och kolla hur det ser ut. Tycker det skulle vart maximal otur om man skulle brännt IC:n på grund av en sådan sak men det är ju möjligt.. Tycker säkringen borde gått ifall du kortslöt utgångarna, men hade du otur kanske du råka mata in 12VDC på nån utgången eller andra ställen där det absolut inte hör hemma.