Senaste kretskortet
Re: Senaste kretskortet
borttaget pga omedveten kopiering av annans design
Senast redigerad av Tekko 25 november 2010, 22:56:17, redigerad totalt 1 gång.
Jaha.. Då var Tekko igång igen med nästa bygge 
Du verkligen bara pumpar ut nya förstärkare
filipw
Mycket snyggt, ser stilrent ut!

Du verkligen bara pumpar ut nya förstärkare

filipw
Mycket snyggt, ser stilrent ut!
toffie: De blir inte samma bollar, utan det är kameran som gör att det ser ut så.
Har ofta sparat på gamla fjärrkontroller och tagit knappar från knappsatsen för mina projekt
om man limmar dom mot baksidan av fronten så blir dom återfjärdrande av sig själva
Har ofta sparat på gamla fjärrkontroller och tagit knappar från knappsatsen för mina projekt

om man limmar dom mot baksidan av fronten så blir dom återfjärdrande av sig själva

Ah smart med att limma så.. Det är värt att spara i minnet om eller när man får för sig att använda gummiknappar 
Jag tror nog aldrig jag slängt några fjärrar och jag tror inte jag har nån som inte används..
Men definitivt värt att tänka på nästa gång man ser en fjärr
Förmodade det med lysdioderna också, men det ser snyggt ut på bild ändå

Jag tror nog aldrig jag slängt några fjärrar och jag tror inte jag har nån som inte används..

Men definitivt värt att tänka på nästa gång man ser en fjärr

Förmodade det med lysdioderna också, men det ser snyggt ut på bild ändå

Precis klar med ett kort till. 2ch Motorstyrning.
Jepp jag vet att det är kladdigt, detta är bara ett testkort med mycket yta för att lätt kunna modifiera om det skulle behövas under testning.

Jepp jag vet att det är kladdigt, detta är bara ett testkort med mycket yta för att lätt kunna modifiera om det skulle behövas under testning.

Varför rutmönstrar du jordplanen. Det blir sämre jord. Sämre kylning. Mera etsning.
Orsaken till att man har haft mönster är för att få kopparbalansering vid genomplätering av viahålen.
Pläteringen bygger också på tjockleken av mönstret typiskt till det dubbla och om man har obalans kan ensamma tunna ledare på glesa områden växa sig för höga så att dom knäcks i senare hantering och skapa kortslutningar och kasserade kort.
Orsaken till att man har haft mönster är för att få kopparbalansering vid genomplätering av viahålen.
Pläteringen bygger också på tjockleken av mönstret typiskt till det dubbla och om man har obalans kan ensamma tunna ledare på glesa områden växa sig för höga så att dom knäcks i senare hantering och skapa kortslutningar och kasserade kort.
Använder man tonertransfer eller skriver ut på OH-film så får man allt som oftast bättre fyllning av tonern på rutmönstrade ytor än heltäckande, fyllningen kan vara så dålig med vissa skrivare att det är oanvändbart. Säkert därför.
Kan också bero på att han kanske inte får någon bra hel svart yta från skrivaren, om man har rutmönster så måste
skrivaren anstränga sig mer för att få till detaljerna i rutmönstret än om den bara ska bränna på ett stort svart fält.
Skulle tro att det är anledningen till rutmönstret även hos lizerdboy
Finns flera inlägg om det i tonertransfer trådar bland annat, detsamma gäller ju även för OH film och liknande för UV belysning.
edit
men Borre då!!! precis före mig!
skrivaren anstränga sig mer för att få till detaljerna i rutmönstret än om den bara ska bränna på ett stort svart fält.
Skulle tro att det är anledningen till rutmönstret även hos lizerdboy

Finns flera inlägg om det i tonertransfer trådar bland annat, detsamma gäller ju även för OH film och liknande för UV belysning.
edit
men Borre då!!! precis före mig!

Om man använder laserutskrifter vid uv framkallningen av korten så är det ofta ett problem med att laser inte kan skriva ut större ytor på transparent papper,
svärtan försvinner en bit in i dom svarta ytorna.
Detta resulterar till dålig framkallning vid dessa ytor.
Om man kör med rutnät som jag så försvinner / minskar detta symtom.
Jag har iaf problem med att skriva ut större ytor på transparent papper i laserskrivaren vilket gör att jag kör med denna teknik ist.
Edit men borre och toffie han juh före
svärtan försvinner en bit in i dom svarta ytorna.
Detta resulterar till dålig framkallning vid dessa ytor.
Om man kör med rutnät som jag så försvinner / minskar detta symtom.
Jag har iaf problem med att skriva ut större ytor på transparent papper i laserskrivaren vilket gör att jag kör med denna teknik ist.
Edit men borre och toffie han juh före
Hmm.. Tänkte inte på det. När jag gjorde kort själv hade jag ju samma problem men då retucherade jag med svart vattenfast tuschpenna både på laserfilmen och sedan på den framkallade fotoresisten.
En mini-DC/DC omvandlare 12V till reglerbar 10-30V ut. några milliampere. 1000V isolationsspänning. (Fick hem andra transformatorer idag som klarar 1500V). Ej testad än, men jag körde kopplingen på kopplingsdäck i onsdags. Tre skruvar på ingången = en on/off också.

hoppsan - ser nu att jag glömt ett motstånd (höger sida) 
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Lite 1-wire grejer. Tycker inte om vad Logtemp säger om temperaturen ute. Måste vara fel på sensorn, eller så jag måste ha lagt den i frysen 

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Här ligger det på -8 på morgonen. Har sjunkit från -3.5 igår.... usch, vad kallt! 

Det va något sådant här igår med. Sedan har det bara gått ner. vart är värmen?