Bygga om en MF 70 till cnc styrning ???
Re: Bygga om en MF 70 till cnc styrning ???
Funkar utmärkt även till tre lite större motorer. Min stora fräs som jag körde jag ut alla Lillasystrar på hade en sån.
- Klas-Kenny
Jojje: Hittade en bra tråd nu där jag såg bra hur man kopplar allt. Nu undrar jag bara över den långa stift-listen till höger, vad är alla dom till? AUX1/2/3, GND, ZH, YH, XH osv.
ghost_rider: Sett folk på forumet som kör med betydligt mindre så bör inte vara några problem
ghost_rider: Sett folk på forumet som kör med betydligt mindre så bör inte vara några problem

Allt går även rätt igenom kortet. Alltså, alla in/ut-gångar som finns på parallellporten finns även på skruvplinten.
Där kan du tex koppla in ett SoidState Relä för att styra av/på för spindelmotorn.
Du kan även koppla tex en microprocessor dit för att styra kortet utan dator. (Köra baklänges.
)
Där kan du tex koppla in ett SoidState Relä för att styra av/på för spindelmotorn.
Du kan även koppla tex en microprocessor dit för att styra kortet utan dator. (Köra baklänges.

Finns det nån butik i södra sverige som säljer proxxon mf 70?
Jag skulle vilja se en i verkligheten, nån som vet?
Jag skulle vilja se en i verkligheten, nån som vet?
Kolla på Bauhaus, de har ett rätt stort Proxxon-sortiment åtminstone i Västerås.
- ghost_rider
någon som vet vad glidprofilen till koordinatbordet heter? och dim. ?