Jag är ägare till en numer trasig plasma-tv Andersson XQ3/01, 42". Ena kvällen satt jag och flickvännen och njöt av en kväll med otroligt berikande tvunderhållning, och stängde sedermera av densamma. Dagen efter då jag satte på tvn igen så fungerade den givetvis inte. Nedan följer en problembeskrivning:
Då tvn slås på är bilden halt paj. Svårt att beskriva bilden i ord (ska lägga in bild på felet senare) men som "grönt raster" eller som bilden såg ut förr i tiden när man hade kodade kanaler framme på satellitmottagare.
Ljudet fungerar utan problem och kanalerna ligger kvar. Enda problemet är bilden.
Tvn är ca 5 år gammal och inte HD ready, dvs det är ingen ny tv och jag vill inte kosta på den mer pengar. Trots detta vore det roligt att höra era åsikter om detta.
Går detta att laga (själv)? någon som känner igen felet? Och vad kan tänkas ha gått sönder??
Om inte annat ska jag skruva isär hela tvn bara för att se hur en plasm-tv ser ut invändigt.
Finns det någon på forumet här som vågat sig på att laga plasma-tv själv tidigare??
Tack på förhand!
Mvh Brassarn