Perfekt, tack för det!
Det innebär dock att min lösning i tidigare inlägg INTE kommer att fungera. En lösning med spänningsdelare enligt din ide borde dock göra det!
(Mätte du på en likadan givare (E2E-X....)? Om inte så bör Mark kontrollmäta spänningsfallet på sina innan dimensionering av spänningsdelaren.)
/Henrik.
Inkoppling av induktiva Limit och Home brytare.
Re: Inkoppling av induktiva Limit och Home brytare.
Jepp gissar att det är samma givare från samma säljare. ^^
Mina heter iaf E2E-X2D1-N.
La in en edit i föregående inlägg.
Edit: läste första inlägget lite, min gissning verkar stämma ^^ samma givare.
Hjälper lite när man försöker ge hjälp på distans.. 
Edit igen: Testade paralellkoppla 2st givare, utöver det samma setup som tidigare, verkar fungera, skall dock testa en idé till. återkommer inom kort.
Jo såg att leden på ena blev lite svagare när den andra blev aktiverad samtidigt, vanligt fenomen, tänk paralellkopplade lydioder.
Så jag la till 2 motstånd för att utjämna det hela lite, såhär ser min uppkoppling för tillfället ut, som fungerar:
Spänningen på signal ut låg på ca 4.50v när bara 1 sensor var aktiverad, ca 4.57v när 2st.
Så du kan Paralellkoppla 3st på detta viset för att använda endast 1 ingång för till exempel limit.
12Ohms motståndet har ingen direkt beräkning bakom sig utöver att det beräknades vara det enklaste motståndet att få tag på då jag hade 2st liggande bredvid datormusen...
Mina heter iaf E2E-X2D1-N.
La in en edit i föregående inlägg.
Edit: läste första inlägget lite, min gissning verkar stämma ^^ samma givare.

Edit igen: Testade paralellkoppla 2st givare, utöver det samma setup som tidigare, verkar fungera, skall dock testa en idé till. återkommer inom kort.
Jo såg att leden på ena blev lite svagare när den andra blev aktiverad samtidigt, vanligt fenomen, tänk paralellkopplade lydioder.
Så jag la till 2 motstånd för att utjämna det hela lite, såhär ser min uppkoppling för tillfället ut, som fungerar:
Kod: Markera allt
[GND]----[180Ohm]----|----[180Ohm]----|----[sensor1]---[12Ohm]----[12v]
| |
[signal ut] -----[sensor2]---[12Ohm]----[12v]
Så du kan Paralellkoppla 3st på detta viset för att använda endast 1 ingång för till exempel limit.
12Ohms motståndet har ingen direkt beräkning bakom sig utöver att det beräknades vara det enklaste motståndet att få tag på då jag hade 2st liggande bredvid datormusen...