Spökvandrarhem
Re: Spökvandrarhem
Någon som vet vart man kan få tag på solenoider till bra pris? har sökt runt men inte hittat några som verkar enkla att köpa, (allt är för industin utan en enkel beställningsprocedur)
Gungstol som gungar av sig själv...hmm.. stålskena och en elektromagnet dold under plankorna styrd av en långsam pulsgenerator?
Dörrhandtaget.. Bimetallfjäder? Tyst och diskret.
Tror man får bästa effekten av att inte göra allt för "obvious" sas. .
En sk. Buttkicker kan ju skapa oro i en byrå eller inne i en garderob.
Gamla engångskameror kan plundras på små blixt agg. som man kan styra med en tyristor eller relä.
Luftflås som uppstår oförhappandes i en korridor: Airzooka från Teknikmagasinet kopplat till en sensor och en elektromagnetisk "avfyrning". BOFF!
(Himmelens kul tråd detta! Djävulskap.. då vaknar mänsklighetens uppfinnariver minsann!
)
Återkommer när man fått klura lite till, hehe.

Dörrhandtaget.. Bimetallfjäder? Tyst och diskret.
Tror man får bästa effekten av att inte göra allt för "obvious" sas. .

En sk. Buttkicker kan ju skapa oro i en byrå eller inne i en garderob.
Gamla engångskameror kan plundras på små blixt agg. som man kan styra med en tyristor eller relä.

Luftflås som uppstår oförhappandes i en korridor: Airzooka från Teknikmagasinet kopplat till en sensor och en elektromagnetisk "avfyrning". BOFF!
(Himmelens kul tråd detta! Djävulskap.. då vaknar mänsklighetens uppfinnariver minsann!

Återkommer när man fått klura lite till, hehe.

Luft-vortex-kanoner går ju bygga med ett högtalarelement:
Och på tal om den... är denna laglig att bygga i sverige?:
Och på tal om den... är denna laglig att bygga i sverige?:
Detta är ett projekt som måste följas!
Skitroligt och spännande!
Ett creepy tips:
I sänggaveln eller någon annan stans där man förmodligen kommer att ha huvudet sätter man en högtalare, varifrån man hör ett tungt andetag. -Inget mer, bara ett långsamt, djupt "utpust". Till det sitter en liten fläkt som svagt blåser varm, fuktig luft i örat/nacken.
-Blir som att någon andas en i örat.. -Tänk dig att råka ut för det när du sitter i sängen och läser en bok.
-Jag hade skitit ner mig totalt, om jag redan fått lite "vibbar" innan..
Eller kanske ännu bättre: Sätt denna ovanför toaletten, i öronhöjd när man sitter ner!
Så kan du ha sån där berg-och-dalbana-fotografering utanför, så får man köpa ett foto på sig själv när man springer ut från toaletten med brallorna vid fotknölarna
Skitroligt och spännande!
Ett creepy tips:
I sänggaveln eller någon annan stans där man förmodligen kommer att ha huvudet sätter man en högtalare, varifrån man hör ett tungt andetag. -Inget mer, bara ett långsamt, djupt "utpust". Till det sitter en liten fläkt som svagt blåser varm, fuktig luft i örat/nacken.
-Blir som att någon andas en i örat.. -Tänk dig att råka ut för det när du sitter i sängen och läser en bok.
-Jag hade skitit ner mig totalt, om jag redan fått lite "vibbar" innan..

Eller kanske ännu bättre: Sätt denna ovanför toaletten, i öronhöjd när man sitter ner!

Så kan du ha sån där berg-och-dalbana-fotografering utanför, så får man köpa ett foto på sig själv när man springer ut från toaletten med brallorna vid fotknölarna

Nu är bygget igång, men än så länge så är det bara snickerier, snickarna vi har lejt in smäller upp väggar för fullt. Kommer nog dock börja med kabeldragning in till alla rum snart för att kunna ha kablar att utgå ifrån, kommer nog sätta en kopplingsplint bakom nån tavla i varje rum.
- Mizzarrogh
Skall bli spännande att följa, som sagt.
Jo, en grej till jag kom på som faktiskt är förhållandevis enkel, har för mig det var någon tråd uppe här tidigare där en film visade solenoider som slog mot vattenrör och annat, kommer dock inte ihåg hur de var styrda men förmodligen mycket enkelt (kanske tom manuellt vore effektivast) Då kan man ju gömma solenoiderna i vilket rum/utrymme som helst och det höres fortfarande troligen tydligt i tex sovrum.

Jo, en grej till jag kom på som faktiskt är förhållandevis enkel, har för mig det var någon tråd uppe här tidigare där en film visade solenoider som slog mot vattenrör och annat, kommer dock inte ihåg hur de var styrda men förmodligen mycket enkelt (kanske tom manuellt vore effektivast) Då kan man ju gömma solenoiderna i vilket rum/utrymme som helst och det höres fortfarande troligen tydligt i tex sovrum.
- Electricguy
- Mizzarrogh
De mot rören lär snabbt driva grannarna till vansinne flera lägenheter bort...