Hej,
Min brors förstärkare luktar nu bränt och har slutat fungera.
Jag tror att detta är pga av att högtalarkablarna har kortslutits pa nagot sett.
Ifall det är fallet so borde det bara vara att byta effekt transistorerna och kanske nagot emitter motstand.
Tror ni det är vart att skicka hit den fran england?
Eller brukar det vara mycket som har bränt ifall detta hander????
Nagon som har varit med om nagot liknande?
förstärkare luktar bränt
-
danielr112
- Inlägg: 8109
- Blev medlem: 18 januari 2009, 00:48:24
- Ort: Alvesta, Småland
- Mizzarrogh
- Inlägg: 25102
- Blev medlem: 10 september 2006, 12:32:49
- Ort: Somewhere over the rainbow... (Hälsingeskogen)
Re: förstärkare luktar bränt
Troligen motstånd, samt måhända några transistorer, brukar vara relativt enkelt att fixa, kostnaden beror ju mycket på saker som vilken typ av transistorer det rör sig om osv. Eventuellt kan ni behöva byta en del kondensatorer och sådant med, kondensatorer som ser buckliga eller konstiga ut bör bytas om man ändå byter transistorer annars finns risk att dessa ger fel värden eller inte fungerar och riskerar att skada den nya prylarna.
