henkebenke skrev:Vilket jäkla motorbygge! Vad räknar du med att kunna plocka ur den?
Hehe.. ja du.. har inte bänkat den så jag ska inte säga nå.. Men de är för lite iaf

Vill ha mer!!
Har inte filmat nå när jag kört iår, men jag filmade ifjol
Test från 2008 @1,3 bar. Har laddat 2.0 bar i början av den här sommaren å då var det MYCKE klös i den

.. tills jag sprängde ena turbon. Sen skulle jag test några kina kopior av några turboagg, men dom har inte funkat nå bra för mig så jag har bara laddat 1.3 bar med dom resten av sommaren.
bearing skrev:Nja, säg inte det. På dragstrippen kanske det inte gör något, men jag är säker på att motorstopp kan orsaka olyckor inom annan motorsport där finportionerad motorkraft behövs för att hålla fordonet på vägen. Rally till exempel. Men det jag mest tänker på är roadracing.
Haha!! Du förstår vad jag menar. På flygplan/helikoptrar har du redundans för om ett system kraschar så kraschar du. Samma med "livsviktiga" system på en bil tex ABS systemet. Nu menar jag inte att en bil inte kan stanna utan ABS men att om ABSen flippar ut och släpper bromstrycket på alla hjulen och låser sig i det läget så har du ett problem. Redundans har inte ens nya original motorstyrningar. Orkar inte diskutera detta, du vet vad jag menar.