Nu när jag ändå var där kom grabbarna på att vi borde sätta upp 3el beamen för 20m så vi har något att leka med tills stora antennerna är färdiga för att lyftas upp. Visst, jag hade vid det här laget överkommit nervpirret från att klättra så jag sa OK

Grabbarna hjälpts åt att fixa ihop grejorna. Lade verktygen jag behövde i en påse som de band fast vid antennen.

Knyts fast i hissrepet

And up it goes

Nu ska vi bara trockla oss förbi stagen, lättare sagt än gjort. Tyvärr hade hisslinan inte dragits genom ett block i botten av masten så den blev ivägen. Detta resulterade i ett par krökta tippar på beamen men inget gick sönder, dock förändras nog prestandan lite men det är bara temporärt så who cares?

Ja, dra lite här, skjut lite där och hmmm...

Ahh, såhär så går det bättre

Och över här...

Upp över stagringen igen för att bulta fast beamen

Uj, nästan på plats

Peter håller i repet medans Pelle, ja drar upp byxorna?

Molly ligger skönt och ser på...eller ja luktar sig i röven

Beamen på plats men tyvärr med två krökta element, aja...man lär sig av misstagen. Dock när vi ska upp med 6el beamarna som har 18.5m bom så kommer vi inte göra på det här sättet. Då blir det en wire utanför staglinorna som beamen får glida upp efter

Påväg ner med kabeln

En glad stationsägare efter många dagars slit

Och masten from a distance, vilken skönhet!
Stort tack till XJP, LIY, NOG, jag och damen (fotograf) för insatsen! Ni är guld värda!